PÁLYAORIENTÁCIÓS NAP

  1. 11. 27-én tanítás nélküli munkanap keretében a szigorú előírások betartása mellett megtartottuk a tanév elején betervezett Pályaorientációs napunkat.

Rajzpályázati eredmények –MI szeretnék lenni? vagy Kedvenc szakmám címmel beadott  pályaművek alapján:

1.o. 1.h. Kiss-Tóth Máté, 2.h. Bodnár Zoja, 3.h. Vajda Milán

2.o. 1.h. Bánka Boglárka, 2.h. Hegedűs Máté, 3. h. Pásztor Zoltán

3.o. 1.h. Simon Dénes, 2.h. Magériusz Renáta, 3.h. Szilágyi Levente, Kirják Sarolta

4.o. 1.h. Varga Krisztián, 2.h. Bánka Péter, 3.h. Takács Ádám

Alsó tagozat külön díjasai: Csintalan Noémi, Dobi Péter, Kis Csenge, Harangi Fanni

5.o. 1.h. Esvég Levente, 2.h. Rácz Petra, 3.h. Czirják Emese

6.o. 1.h. Heszele Zoé, 2.h. Lőrincz Szabolcs, 3.h. Sipos Bence

7.o. Tematikus kép: 1.h. Balla Boglárka, 2.h. Dóra László, 3.h. Kovács Karina

        Cégtábla:          1.h. Kis Kamilla, 2.h. Polgár Anna, 3.h. Kovács Szilvia

8.o. 1.h. Fritz Anna, 2.h. Balogh Blanka, 3.h. Juhász Réka

Felső tagozatban különdíjas: Schláth Péter

                                     Beszámolók a nap eseményéről

Az 1. osztályban bevezetésül a foglalkozásokról beszéltünk általános formában. A gyerekek (aki tudta) elmondták a szüleik mit dolgoznak, mi a foglalkozásuk, mit tanultak. Megfejtettük a „Pályaorientáció” szó jelentését. Magunktól próbáltunk minél több foglalkozást összegyűjteni.
Motivációként megnéztük a Mekk Elek mese két részét. Majd beszélgettünk a látottakról, kérdések alapján.
Fénymásolt lapon foglakozások neveit (számokkal ellátva) párosítottuk képekkel, majd kiszínezték azt a három foglakozás képét, ami legjobban tetszett az adottak közül.
Később megtekintettünk a Dr. Bubó meséből két epizódot. Feladat közben, minél több foglalkozás gyűjtése a film alapján. Nagyon ügyesek és fegyelmezettek voltak!
Ezek után a Sutorin foglakozásokat néztünk, az elején meghallgattuk Gryllus: Szakács c. dalát.
Folytatásként Activity játékot játszottunk laminált lapok felhasználásával. Eszközöket, olyan „dolgok” neveit lehetett csak mondani, ami kapcsolatban van az adott foglalkozással. A konkrét szakma nevét kellett kitalálni.
Játszottunk „Amerikából jöttünk…”-et. Ez elég nehéz próbatétel volt, amikor a híres mesterségünk „címerét” kellett megadni!  A játék kedvéért azonban- kis segítséggel- ezt a feladatot is megoldottuk!

Befejezésül (csak hallkan mondom!) kis csoportokban -2-3 fővel- puzzle kirakóztunk versenyre. Természetesen 2-2 foglalkozás ábráját kellett összeilleszteniük minél rövidebb idő alatt.

Nagy élmény volt számukra ez a nap!”

„Pályaorientációs napot tartottunk az iskolában. A 2. osztályos tanulók különböző szakmákkal, foglalkozásokkal ismerkedhettek meg játékos feladatok segítségével.

Megbeszéltük a gyerekekkel, miért fontos dolgozni, milyen szakmát érdemes választani, hogyan választhatnak maguknak jó foglalkozást.

A mesék megtekintése után beszélgettünk a filmben megjelenő szakmákról.

Képes kirakó segítségével foglalkozásokat kellett kitalálniuk, majd ezt követően foglalkozási eszközöket kaptak és magát a foglalkozást kellett kitalálniuk.

A játékos délelőttöt a Mesterségem címere című társasjátékkal zártuk.”

„A 3. osztályban a napot az előzetes feladatok ismertetésével kezdtük: interjút kellett készíteni a szülőkkel a foglalkozásukról. Majd kisfilmeket néztünk, feldarabolt képeket raktunk össze, ragasztottunk le, beszélgettünk róluk. Kakukktojás feladatok is voltak a szakmák eszközeiből. A Mekk Elek sorozatba is belekukkantottunk.”

„A 4. osztály a délelőtt folyamán beszélgetett a szülők foglalkozásáról és munkájáról. Képeket ragasztottunk, hogy milyen foglalkozást választunk.

Filmet néztünk és activitiztünk is. Megismertünk egy mindenki számára ismeretlen foglalkozást: halgazda.”

 

„Az 5.osztályban Beszélgetés zajlott a saját kedvenc  szakmáról Mi szeretnék lenni?Majd a következőket játszották: Pályaválasztási szókereső, Keresztrejtvény, Régi mesterségek kvíze, Szakmák kvíz, Amerikából jöttem, Actyviti játék, filmnézés, Mekk-mester”

„A 6. osztályosokkal változatos feladatokat csináltunk a 6 óra folyamán.
Először beszélgettünk a pályaválasztásról, iskolaválasztásról. Ki merre irányuljon, mik a fontos szempontok stb.
Ezután az internet segítségével néztünk hasznos tanácsokat: ’Hogyan válasszunk szakmát?’
Kedvcsinálónak megnéztünk egy epizódot a Mekk Elek, az ezermester sorozatból.
Majd a következő feladatok voltak:
– Pályaválasztással kapcsolatos kérdőívet töltöttek ki a tanulók
– Activity-t játszottunk szakmákkal
– Szakmakvíz-t oldottak meg
– Keresztrejtvény fejtettek
– Összekeveredett szakmák – anagramma – szakmák neveit állították össze
– Ország-város szakmákkal
– Szófelhőt készítettek szakmákból
– Tabu játékot játszottunk
Tartalmasan töltöttük a napot, hamar eltelt az idő.”

„A rajzpályázat eredményhirdetése után a 7. osztály a termébe vonult és elkezdődtek a programok. A pályaorientációs napra ráhangolódásképpen játékos foglalkozásokkal kezdtünk. Először az „Amerikából jöttünk” játékot játszottuk, játékosan megismerkedve a különböző szakmákkal. Mindenki azt a szakmát játszotta el, ami szeretne lenni felnőtt korában. Így játékosan derítettük ki, hogy ki milyen hivatás után érdeklődik.

A következő játék az Activity társasjáték volt, itt különféle foglalkozásokat kellett a gyerekeknek lerajzolni, elmutogatni, vagy körülírni. A vetélkedő során három csapat versengett egymással.

A játékos programok után komolyabb programok következtek. A gyerekekkel filmeket néztünk meg, amelyek talán elősegítik a jövőbeni pályaválasztásukat.”

A 8. osztály POM méréseket végzett, négy tesztet oldottak meg a pályaorientációval kapcsolatosan, Mesterségem címere.. és Tabu-szakmákkal foglalkoztak.”